Nieuws | Rekruteren in tijden van digitalisering

Rekruteren in tijden van digitalisering

10/10/2023

Vergeet de postduiven en handgeschreven brieven. Rekruteren in tijden van digitalisering ziet er helemaal anders uit dan voorheen en als ondernemer is het belangrijk om optimaal in te spelen op de nieuwste trends.

Sociale media

In lang vervlogen tijden bestonden er geen profielen op social media en dus kwamen sollicitanten met een propere lei bij hun potentiële werknemers. Nu geldt een online profiel als het ware als een visitekaartje. Heel wat recruiters nemen dan ook een kijkje op de social media van kandidaten. Soms komen daaruit elementen naar boven die erop wijzen dat je wel of niet geschikt bent voor een bepaalde job.

Dit geldt overigens ook in omgekeerde richting. Quasi alle sollicitanten zullen het bedrijf waarvoor ze solliciteren online opzoeken. Ze bekijken de website en de social media uitvoerig om een beeld te krijgen van de organisatie. Wil je dus aanwinsten die écht bij je passen, zorg dan ook dat jouw digitale uitstraling bij je past en authentiek is. Jobmasters kan je helpen om deze employer branding op punt te zetten en de slaagkansen bij vacaturecampagnes te vergroten.

Online én offline

Jobmasters is ontstaan als verlengstuk van marketingbureau Hummingbirds. Dat houdt in dat we helemaal thuis zijn in digitale vacaturecampagnes, op je website én op social media. Toch houden wij van een ruime blik en denken we daarbij ook … offline.

Heb je bijvoorbeeld een grotere onderneming met tal van vacatures? Dan kunnen spandoeken, T-shirts,  flyers of ander drukwerk een uitstekende aanvulling zijn op je vacaturecampagnes. Of een beursstand om mee te pronken op een jobbeurs! Onze grafisch ontwerpers gaan hiermee graag aan de slag, zodat we de kans om nieuw talent aan te trekken kunnen optimaliseren.

Meer weten? Aarzel niet om contact op te nemen voor een kennismakingsgesprek!

Start je campagne

Ik heb interesse in
Interesse
    GDPR*